PÅ HJUL: Vil ha håndball-Norge på bussen
Jenssen Turbuss og Norsk Topphåndball har inngått partnerskap. Det anerkjente busselskapet har base på Østlandet, men har samarbeidspartnere landet rundt. Salgs- og markedssjef Farooq Asghar Ali i Jenssen Turbuss gleder seg til å frakte norske håndballprofiler på veien til hallen.
– Vi har valgt å inngå et samarbeid med Norsk Topphåndball for å bygge egen merkevare og ikke minst fordi vi ønsker oss enda flere håndballspillere på bussen. Håndball er den nest største idretten i Norge. Denne avtalen betyr at vi blir assosiert og godt synlig partner med en solid idrett som håndballen er, sier en fornøyd salgs- og markedssjef Farooq Asghar Ali i Jenssen Turbuss.
Synergier
Jenssen Turbuss er et anerkjent turbusselskap med tilhold i Viken og Østlandet som ble stiftet helt tilbake i 1977. I dag omsetter selskapet for nær 115 millioner kroner. Selskapet har godt veigrep om turbussmarkedet – som mange håndballklubber og lag tyr til, når både fremtidens barne- og juniorspillere samt seniorer og elitelag skal på tur for å drive med det liker best – å spille håndball. Selv om primærmarkedet er Østlandet, sikrer selskapets mange samarbeidspartnere muligheter for store deler av klubbene i håndball-Norge.
– Vi ønsker rett og slett en få god fot innenfor håndballen. TV2 satser friskt på norsk håndball og klubbene er godt synlige i sosiale medier som blir stadig viktigere for å vise seg frem. Håndballens verdier for fysisk aktivitet, samfunnsengasjement og gode verdier knyttet til likestilling – og ikke minst at alle skal få være seg selv uavhengig av religion og kjønn, er noe vi ønsker å være med på. Vi deler verdiene med håndball-Norge. Vi har ikke inngått et slikt merkevarebyggende sponsorat tidligere. Derfor blir dette ekstra spennende for oss fremover, sier Asghar Ali videre.
Større profiler
Salgs- og markedssjefen mener håndball-Norge har en stor fordel ved at de fleste og største, norske håndballprofilene spiller i REMA 1000-ligaen.
– Vi ser at de største norske profilene som spiller her hjemme er større profiler enn fotballen byr på. Der spiller de største utenfor Norge. Navn som Heidi Løke, Kathrine Lunde, Sander Sagosen, Torbjørn Bergerud og alle de andre er profiler mange kjenner til og ser opp til. Det gjør håndballens merkevare enda sterkere, mener han.
Miljøkalkulator
Jenssen Turbuss er ifølge Asghar Ali det eneste norske turbusselskapet som har egen miljøkalkulator på hjemmesidene i dag.
– Her kan kundene våre regne ut hvor mye hver busstur koster i pris, per passasjer og ikke minst hvor mye utslipp hver passasjer har.
– Hvor lite, mener du?
– Selvsagt, smiler han.
For Jenssen Turbuss har langt mer fremoverlente mål enn å kun vise til tall i seg selv. Innen 2030 har selskapet tatt seg et hårete mål om at 90% av bussparken skal være el-busser. Selskapet har allerede investert kraftig i en bærekraftig busspark med både el-busser og busser som går på gass.
– Vi er tydelig på vårt samfunnsansvar. Våre verdier reflekterer Norsk Topphåndball og håndball-Norges sine verdier. Derfor er vi ekstra godt fornøyd med avtalen og mulighetene som ligger i denne for våre eksisterende og nye kunder. Vi gleder oss til å komme skikkelig i gang, sier han fornøyd.
Forpliktende
Partene forplikter seg i den ferske avtalen til å initiativer som fremmer sunne livsstiler, sportslig deltagelse og samfunnsengasjement. Dette sier Bjørn-Gunnar Bruun Hansen, kommersiell leder i Norsk Topphåndball.
– Trygghet, sikkerhet og forutsigbarhet er selvsagte og grunnleggende faktorer. Men det har også vært viktig å finne en partner som tenker miljøvennlig og har fokus på bærekraft. Vi er derfor stolt av å kunne annonsere at vi har funnet akkurat denne partneren, sier Bruun Hansen.
Derfor bør det kanskje ikke være i tvil og hvor du og din klubb skal henvende seg neste gang et lag eller klubben skal fraktes til en hall nær deg.
Mer info om Jenssen Turbuss finner du på selskapets hjemmeside.